LOADING

Type to search

Biznes Technologie

SEO pozycjonowanie zdjęć – czy inwestować i po co korzystać ze wsparcia agencji interaktywnej?

Zdjęcia i grafiki to, obok copywritingu SEO, jedne z podstawowych elementów budowy i optymalizacji strony www. Atrakcyjny, nowoczesny layout oraz zdjęcia trafnie dobrane do profilu działalności mogą pomóc klientowi lepiej zapamiętać ofertę. Profesjonalna witryna wzbudza również większe zaufanie i wpływa pozytywnie na wizerunek firmy. Ponadto prawidłowo przygotowane zdjęcia mają szansę wygenerować dodatkowy ruch na naszą stronę. Dlatego warto zadbać o każdy, nawet najdrobniejszy szczegół.

Podobnie jak treści, zdjęcia na stronie internetowej również powinny spełniać swoje funkcje dwutorowo – dla użytkownika oraz dla wyszukiwarki.

Jak wybrać zdjęcia do strony www?

Przede wszystkim powinny być możliwie jak najbardziej spójne z kolorystyką logo firmy, a co za tym idzie – całej witryny. Warto, oprócz licencjonowanych zdjęć stockowych, dodawać również dobrej jakości zdjęcia faktycznie prezentujące nasze produkty, usługi, wnętrze firmy, pracowników itp. To bardzo ważny aspekt z punktu widzenia potencjalnego klienta. Warto też w tym zakresie skorzystać z fachowego wsparcia agencji interaktywnej lub osób, które budują dla nas stronę internetową.

Czasem to właśnie głównie wygląd i zdjęcia mogą zaważyć o decyzji skorzystania z Twojej oferty, a nie konkurencji.

O czym należy pamiętać podczas wybierania zdjęć do strony internetowej?

Zanim zdjęcia zostaną umieszczone na stronie www, muszą spełnić szereg wymogów technicznych. Krótko mówiąc powinny być zoptymalizowane pod SEO. W przeciwnym wypadku zamiast wspomóc pozycjonowanie – zaszkodzą jej.

Przygotowanie grafik to proces wymagający specjalistycznej wiedzy oraz narzędzi. Dlatego warto zrzucić go na barki agencji interaktywnej lub agencji SEO.

W pierwszeństwie należy zadbać o jak najkrótszy czas wczytywania się strony. W tym celu dodane materiały należy uprzednio “odchudzić” i odpowiednio pomniejszyć.

Czy wiesz, że im szybciej witryna się ładuje, tym większe jest prawdopodobieństwo konwersji – czyli osiągnięcia założonego celu (np. sprzedaż, telefon, zapytanie przez formularz i inne)? Strona o wczytywaniu dłuższym niż 5 sekund będzie mniej wartościowa dla Google, a co za tym idzie rzadziej wyświetli się wysoko w wyszukiwarce . Ponadto wielu użytkowników może zamknąć ją po trzech, czterech sekundach, nie mając tym samym nawet szansy na zapoznanie się z ofertą.

Jeśli chcesz, aby oprawa graficzna strony www była wartościowa, ze względu także na optymalizację SEO, to każde zdjęcie należy opisać przed dodaniem do biblioteki strony. To daje między innymi szansę na pozyskanie nowych użytkowników za pośrednictwem Grafiki Google. Może się okazać, że potencjalny klient po wpisaniu słowa kluczowego zobaczy zdjęcia od razu w wynikach wyszukiwania lub przejdzie do zakładki “Grafika” Google i przy okazji trafi akurat na Twoje zdjęcia oraz na Twoją stronę.

Podsumowując – dbałość o optymalną, profesjonalnie wykonaną oprawę graficzną, to dość skomplikowany proces. Warto zainwestować we wsparcie specjalistów SEO czy też doświadczonych w budowie stron www i SEO agencji interaktywnych. Z pomocą fachowców unikniesz błędów, które mogą zarówno wpłynąć negatywnie na odbiór przez Twoich potencjalnych klientów, jak i na widoczność strony www w sieci.

Źródło:  Quality Factor – agencja interaktywna SEM SEO