LOADING

Type to search

Biznes

Media społecznościowe – dlaczego są tak ważne dla współczesnych firm?

Dynamiczny rozwój cyfryzacji spowodował, że efektywne funkcjonowanie wielu przedsiębiorstw w coraz większym stopniu uzależnione jest od właściwego wykorzystania mediów społecznościowych. To aktualnie najlepsza i najbardziej dochodowa forma reklamy.

Wizerunek marki w mediach społecznościowych

Zakładając konto firmowe w mediach społecznościowych, właściciel może prowadzić je na własnych zasadach. To on określa ilość, jakość i tematykę materiałów, którą publikuje. Obecnie planowanie każdej strategii marketingowej uwzględnia prowadzenie aktywnego profilu firmy, na którym podawane są spójne i wiarygodne treści. Trafiają one do określonej grupy osób. Ta zwiększa się z każdą opublikowaną treścią.

Reklama

Media społecznościowe są najlepszą formą reklamy. Codziennie korzysta z nich około 2 miliardy osób, nawet jeśli tylko 30% skorzysta z usług danego przedsiębiorstwa, uzyska ono popyt na bardzo wysokim poziomie. Doskonale sprawdzają się w przypadku dużych, międzynarodowych przedsiębiorstw, jak również małych, lokalnych firm. Dodatkowo oferują tzw. menedżer reklam, czyli zbiorcze narzędzie do tworzenia reklamy. Daje pełną kontrolę m.in. nad:

  • Grupą docelową,
  • Lokalizacją,
  • Treścią i grafiką zawartą w reklamie,
  • Budżetem,
  • Czasem trwania reklamy.

Prezentacja towaru i kontakt z klientem

Prowadząc firmę, należy zadbać również o prezentację towaru i usług. Sklepy stacjonarne wykorzystują w tym celu witryny, dzięki którym możliwe jest przedstawienie towaru. Portale społecznościowe dają masę możliwości zaprezentowania rodzaju świadczonych usług bądź asortymentu. Pozwalają na dodanie albumu zdjęć, tradycyjnego postu, popularnego boomeranga, czy krótkiego materiału video. Duża popularnością cieszą się także 24-godzinne stories, które każdego dnia oglądane są przez setki tysięcy (może nawet miliony) osób. Ponadto, dostępne są różnego rodzaju szablony i filtry, dzięki którym dodawane treści graficzne są ze sobą spójne. Wszystko to jest oczywiście darmowe. Odbiorcy mogą skomentować każdy post, dzięki czemu przedsiębiorca poznaje ich opinie, a odpisując na komentarze i wiadomości zyskuje sympatię w oczach potencjalnego klienta.

Prowadzenie konta firmowego w portalach społecznościowych — co zrobić, aby było skuteczne?

Założenie konta w mediach społecznościowych to dopiero początek. Aby przyniosło ono zysk, musi być odpowiednio prowadzone. Jak? Tego można się dowiedzieć, wybierając studia podyplomowe Cyfryzacja Mediów w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. To unikat na polskim rynku, który przekazuje praktyczną wiedzę i wskazówki dotyczące funkcjonowania współczesnych mediów oraz efektywnego zarządzania komunikacją zewnętrzną i wewnętrzną organizacji. Są adresowane do osób, które w swoim życiu zawodowym zajmują się albo stykają z marketingiem, komunikacją i promocją – zarówno w biznesie, administracji jak i samorządzie. Do wszystkich tych, którzy chcą jeszcze lepiej zarządzać komunikacją i PR-em. Zajęcia prowadzą wybitni specjaliści w tej dziedzinie. To autorzy publikacji na tematy prawne i gospodarcze, doktorzy habilitowani nauk ekonomicznych, dziennikarzy i publicystów. Wiedza przekazywana jest w praktyczny i prosty sposób.