LOADING

Type to search

Biznes Styl życia

Czym jest odzież reklamowa?

Marketing i reklama to dwa elementy, bez których ciężko wyobrazić sobie w obecnych czasach dobrze prosperujące przedsiębiorstwo. Sposobów na zareklamowanie firmy jest wiele. Poza wszechobecnymi billboardami czy city lightami, jednym ze sposobów na dobrze widoczną i zauważalną reklamę, jest odzież reklamowa. Przed jej zakupem warto jednak dokładnie dowiedzieć się, czym ona jest, jak wygląda, jaki jest wybór i czego można spodziewać się po takim typie odzieży.

Czym jest odzież reklamowa?

Każdy z nas z pewnością zetknął się z odzieżą reklamową, a jednak mógł nie mieć świadomości, że tak właśnie jest ona nazywana. Odzież reklamowa to nic innego jak ubrania znakowane logiem lub nazwą danej firmy. Często – oprócz logo – na odzieży umieszczany jest również slogan, hasło reklamowe czy zabawna grafika. Elementy te mogą występować na odzieży w formie nadruków, haftów czy aplikacji. Odzież reklamowa może być z powodzeniem stosowana zarówno przez małe i średnie przedsiębiorstwa, jak i przed duże firmy oraz korporacje. Jest to doskonały nośnik reklamy, pozwala budować więź z marką oraz może być także atrakcyjnym upominkiem dla klientów. Jako odzież reklamową można wykorzystać koszulki, kurtki, polary, koszulki polo, koszule a także czapki z daszkiem.

Czy odzież reklamowa jest skutecznym nośnikiem reklamy?

Rozważając zakup odzieży reklamowej, przedsiębiorca chce zyskać pewność, że jest to skuteczna i opłacalna metoda reklamy. Należy pamiętać, że odzież to uniwersalny nośnik reklamy. W zależności od branży mogą ją nosić pracownicy lub też klienci firmy. W przypadku pracowników wykonujących prace fizyczne, dzięki wyposażeniu ich w odzież reklamową, zyskujemy podwójną reklamę. Z jednej strony – swoją rzetelną i uczciwą pracą, pracownicy świadczą na korzyść firmy, z drugiej natomiast odzież reklamowa przyczynia się do lepszego zapamiętania logo i nazwy firmy, a w dalszej kolejności – skojarzenia jej z dobrze wykonaną pracą. W takiej sytuacji firma zyskuje podwójnie, a klient, który raz skorzystał z jej usług z pewnością wróci z kolejnym zleceniem. Oprócz tego odzież reklamowa zaliczana jest do dyskretnej i mało natrętnej formy promocji firmy – ze względu na swój uniwersalny nośnik i fakt, że logo oraz nazwa firmy zauważane są niejako mimochodem. Czasem właśnie dzięki temu także lepiej zapamiętywane.

Ogromną zaletą odzieży reklamowej jest jej niewysoki koszt. W sytuacji, kiedy pracodawca zapewnia swoim pracownikom odzież roboczą, wystarczy zastąpić ją odzieżą reklamową. Koszt będzie porównywalny co w przypadku zakupu zwykłej odzieży roboczej, a korzyści nieporównywalnie większe. Udowodniono, że taka reklama pozwala dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów, niż w przypadku ogłoszeń w prasie, internecie czy bilbordów reklamowych, gdyż użytkownik odzieży reklamowej jest niejako chodzącym nośnikiem (billboardem).

Jak wykorzystać odzież reklamową?

Odzież robocza może być wykorzystywana przez pracowników zarówno w godzinach pracy, jak i w czasie prywatnym, a także przez klientów firmy. Obdarowanie klienta, bądź potencjalnego klienta odzieżą reklamową przez przedstawiciela handlowego stanowi doskonałą metodę promocji firmy. Każdy użytkownik odzieży reklamowej będzie żywą reklamą danego przedsiębiorstwa. Ponadto noszenie odzieży reklamowej przez pracowników po godzinach pracy oraz przez klientów dodatkowo zwiększa zasięg takiej reklamy.

Specjaliści od marketingu wyróżniają dwie podstawowe funkcje odzieży reklamowej. Po pierwsze, zwiększa ona lojalność obecnych klientów względem marki i firmy. Po drugie, pozwala dotrzeć do zdecydowanie szerszego grona potencjalnych odbiorców, niż w przypadku wykorzystania innych form reklamy. Oprócz wymienionego już wykorzystania odzieży reklamowej jako odzieży roboczej, stroju firmowego dla pracowników oraz upominku dla klienta, może być ona również przeznaczona na prezent dla pracownika. Jest to praktyczny gadżet, który z pewnością przyda się pracownikowi poza miejscem pracy. Jednocześnie będzie stanowił on atrakcyjną reklamę poza przedsiębiorstwem. Wybierając odzież reklamową należy pamiętać, aby była ona wysokiej jakości, wykonana z dobrych jakościowo i atrakcyjnych wizualnie materiałów. Dodatkowo, ważna jest także estetyka nadruków czy aplikacji. Niechlujnie wykonana odzież reklamowa będzie niestety antyreklamą. Dlatego też najlepiej zamówić odzież reklamową w firmie specjalizującej się w wykonywaniu tego typu zleceń. Będzie to gwarancją jakości i zadowolenia.

Źródło: Sklep BHP Prosave